Önvezető autózáshoz kapcsolódó (klasszikus és mesterséges intelligencia alapú) szenzorok / komponensek validációja és verifikációja
Projekt kódszáma: 2019-1.1.1-PIACI-KFI-2019-00129
Projekt címe: Önvezető autózáshoz kapcsolódó (klasszikus és mesterséges intelligencia alapú) szenzorok / komponensek validációja és verifikációja a ZalaZONE tesztpálya bevonásával
Támogatás forrása: Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap
Konzorciumvezető: Robert Bosch Kft.
Konzorciumi tag: Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Projekt elszámolható összköltsége: 1.665.140.333 Ft (konzorcium szinten)
Támogatás összege: 993.535.028 Ft (konzorcium szinten)
Támogatás intenzitása: 58,484401%
Megvalósítás kezdete: 2020.05.01.
Fizikai befejezési határidő: 2023.04.30.
Projekt rövid bemutatása: A projekt az Önvezető autózáshoz kapcsolódó (klasszikus és mesterséges intelligencia alapú) szenzorok / komponensek validációja és verifikációja (V&V) a ZalaZONE tesztpálya bevonásával valósul meg, a SciL (Scenario-in-the-Loop) tesztmódszertan kidolgozása a valós és virtuális tesztkörnyezet összehangolásával témában, mely célja a harmadik generációs front kamerák és ötödik generációs radarok validációs és verifikációs koncepciójának kifejlesztése és kiterjesztése, beleértve a tartóssági-, stabilitási- és robosztusság méréseket is. A konzorciumvezető, Bosch csoport tagja a budapesti székhelyű Robert Bosch Kft, mely a világméretű cégcsoport 3 legnagyobb kutató–fejlesztő központja közül kiemelt szereppel bír Európában. A konzorciumi partner a Műegyetem Magyarország egyik vezető kutatóegyeteme, jelentős nemzetközi oktatási, szakmai tudományos ranggal rendelkezik. A konzorciumi tagok a pályázati projekt megvalósítása által szeretnék meglévő tesztautomatizációs környezetüket fejleszteni, illetve a rendszerszintűés autós teszteléseket a Validáció és Verifikáció során hatékonyabbá tenni. Ehhez a ISTQB kompatibilis Keyword alapú rendszerek és alkalmazott Hardware-in-the-Loop szimulációs stratégiára épülő tesztkörnyezetet bővítése szükséges a projekt megvalósítása során. A fejlesztési folyamat eredményeként fejlett
vezetéstámogató rendszerek kialakítása érhető el, mely elsődleges célja a járműbiztonság javítása, a baleseti kockázatok csökkentése által.
A fejlesztés jelentős előnyökkel bír a társadalmi és gazdasági viszonylatban is, erősíti Magyarország autóiparban elfoglalt helyét.