Lézer és additív labor

  • EOS M100 3D-s fém nyomtató
    • szál lézer sugárforrás
    • maximális lézer teljesítmény 200 W
    • 1030 nm hullámhossz
    • fókusz átmérő 40 mikrométer
    • munkatér mérete Ø100 x 95 mm
    • építési réteg vastagság 20 mikrométer
    • szabadon szerkeszthető technológia adatok (kutatáshoz)
  • Materialise Magics szoftver
    • modell nyomtatás előkészítés
  • EOSPrint szoftver
    • nyomtatási CAM szoftver
  • Simufact Additive szoftver
    • nyomtatás folyamat és modell szimuláció

  • optikai kábeles sugárvezetés
  • hegesztő és vágó fej
  • CNC fej mozgatás
  • hullámhossz: 1064 nm
  • impulzus energia: 0,1-50 J
  • impulzus hossz: 0,1 ms-20 ms
  • frekvencia: 1-1000 Hz
  • átlagteljesítmény: 1-200 W

  • Oerlikon Precision lézer
  • hullámhossz: 10 600 nm
  • cw üzem
  • teljesítmény: 1- 1 500 W
  • vágó és hegesztő fej
  • fix optikai rendszer

  • teljesítmény 30 W
  • csuklókaros sugárvezető rendszer
  • f-theta optikás sugármozgatás
  • jelölési tartomány: 100 x 100 mm
  • COHERENT LM5000 lézer teljesítménymérő
    • mérési tartomány 1-5000 W

  • COHERENT LabMaster Ultima lézeres teljesítménymérő
    • mérési tartomány 1-200 W
    • teljesítmény és energia mérés cw üzemmódban
    • teljesítményeloszlás mérés

Környezetállósági labor

Sheen sóködkamra

A Sheen FMS-100 sóködkamrában korróziós környezetállósági vizsgálatok végezhetők. A készülék a belső zárt térben elhelyezett alkatrészekre az előzőleg letárolt program szerint, pontosan meghatározott menyiségben és időtartamban szórja a külön tartályban kikevert sóoldatot. A sóoldat a kamrában párát képezve rakódik le az alkatrészek felületére, erős korróziós terhelést okozva ott.

Paraméterek:

Méretek: 1120x780x935 mm
Névleges kapacitás: 1000 liter
Vizsgálati mód: Ciklikusan programozható
Hőmérséklettartomány: Környezeti…+80 °C
Nyilvántartási szám: M08005
Gyártó: Sheen Instruments Ltd.

TIRAVIB rázóhenger

A TIRAvib TV5500 LS rázóhengeren mechanikai terhelésvizsgálatok végezhetők. A pneumatikus alaphelyzet beállítás után számítógéppel vezérelt elektromechnikus aktuátor hajtja végre a programban megadott elmozdulás- vagy gyorsulásgörbéket.

A rázóhengert az Anyvib klímakamrával kombinálva Agree tesztek végezhetők.

Műszaki adatok:

Maximális terhelhetőség: 54 kg
Maximális löket: 50.8 mm
Működési frekvencia: DC … 3000 Hz
Legnagyobb erők: 4000 N (szinusz); 4000 N (random); 8000 N (sokk)
Össztömeg: 750 kg
Nyilvántartási szám: M08003/M08004
Gyártó: TIRA Schwingungtechnik

CST320 hősokk-kamra

A CST320 hősokk-kamra nagyméretű alkatrészek klimatikus tesztjeihez használható berendezés. A kamra belseje két részre van osztva és a két részben külön szabályozható a hőmérséklet. A két térrészben különböző hőmérsékletet beállítva majd a vizsgált alkatrészt az egyik térrészből a másikba rövid idő alatt átmozgatva a termikus sokk hatása vizsgálható.

Műszaki adatok:

Nyilvántartási szám: M08001
Méretek: 700x700x650 mm
Hőmérséklettartomány: Felső kamrában: +70 oC …+220 oC; Alsó kamrában: +60 oC … -80 oC
Hőmérsékletpontosság: +/- 1 oC
Kosár mérete: 320 liter
Kosár mozgási ideje: <10 s Gyártó: Angelantoni Industrie SpA

Anyvib klímakamra

Az Atestor klímakamra nagyméretű alkatrészek klimatikus tesztjeihez használható berendezés. A kamra belsejében széles tartományban változtatható a hőmérséklet- és a páratartalom. A számítógéppel vezérelt berendezés a manuálisan vagy hozzákapcsolt számítógéppel beprogramozott, összetartozó hőmérséklet- és páratartalom pontokból álló programot hajtja végre. A klímakamrát a tiraVIB rázóhengerrel kombinálva “Agree” tesztek végrehajtására is lehetőség van.

Műszaki adatok:

Nyilvántartási szám: M08002
Méretek: 1000x1090x1130 mm
Hőmérséklettartomány: -40 oC … 180 oC
Hőmérsékletpontosság: +/- 0.1 oC … +/- 0.8 oC
Hőmérsékletváltozási sebesség: +/- 10 oC/min
Nedvességtartomány: 10% …98%
Konbinálható: TV 5500 LS rázópaddal
Gyártó: Angelantoni Industrie SpA

Eliog klímakamra

Az Eliog klímakamra kis- és közepes méretű alkatrészek klimatikus tesztjeihez használható berendezés. A kamra belsejében széles tartományban változtatható a hőmérséklet- és a páratartalom.

Műszaki adatok:

Méretek: 1000x1090x1130 mm
Hőmérséklettartomány: -75 oC … 180 oC
Hőmérsékletpontosság: +/- 1 oC …+/- 0.8 oC
Hőmérsékletváltozási sebesség: 10 oC/min
Nedvességtartomány: 10% … 98%
Gyártó: ELIOG Industrieofenbau

Rázógép szabályozó

Felhasználási területe: Elektrodinamikai rázógépek vezérlése, szabályozása, gyorsulásérzékelők jeleinek kondicionálása, feldolgozása

Műszaki adatai:

Csatornák száma: 4
Csatlakoztatható szenzorok: ICP rezgésszenzorok
Szinuszos szabályozási frekvencia: 0,1…20000 Hz
Random szabályozási frekvencia: 0,5…20000 Hz
Mintavételi frekvencia: max 52000 Hz
Kommunikáció számítógéppel: Ethernet (100 kB/s)
Típus: VR 8500
Gyártó: Vibration Research
Nyilvántartási száma:  M11008

Diagnosztika labor

Olympus i-SPEED 3

Az Olympus i- SPEED 3 kamera nagy felbontású, rendkívül alacsony fényérzékenységű nagysebességű kamera, amely képes akár 150.000 f/s felvétel készítésére.

 

Műszaki adatok :

·         Egyedi tervezésű CMOS 1280 x 1024 érzékelő

·         Teljes felbontású felvétel lehetséges maximum 2000 f/s

·         150.000 f/s maximális felvételi sebesség

·         Monokróm vagy színes felvétel

·         Gigabit Ethernet kapcsolat

·         Trigger opciók 0.5V TTL / Normal / BROC / ROC / Motion video

·         F – bajonettes objektív csatlakozás

·         A kamera üzemeltethető saját különálló vezérlő kijelző egységén (CDU) vagy PC-n keresztül gigabit Ethernet kapcsolat segítségével.

FLIR SC325 infravörös kamera

Jellemzők:

·         Az érzékelő felbontása 320×240 pixel, amely nagyobb pontosságot és részletgazdagságot tesz lehetővé.

·         Képfrekvencia: 60 Hz

·         Külső jel által vezérelt felvétel indítás és leállítás (FLIR K + F szoftver).

·         Termikus érzékenység: <50 mK ·         Gigabit Ethernet kommunikációs kapcsolat ·         Valósidejű 16 bites képfeldolgozás

Olympus IPLEX MX Videoendoszkóp

Az IPLEX MX egy könnyű, ultrakompakt, hordozható, saját lítium –ion akkumulátorral rendelkező ipari videoendoszkóp rendszer. Amely akkumulátor két óra működési időt biztosít a berendezésnek. Az endoszkóp tömege mindössze 4,4 kg. 3m vagy 5m-es flexibilis kábelekkel is alkalmazható. Alkalmazási területe széleskörű: gázturbina, motor vizsgálat, hajtóművek ellenőrzése stb. A képek rögtön átküldhetők a PC-re és azonnali megtekinthetők. A IPLEX Manager szoftver segítségével a képek szerkeszthetők. A 6,0 mm átmérőjű kábel és 4-utas artikuláció képesség. A berendezés egyéb funkciói a digitális zoom, hosszabb expozíció és a digitális képrögzítés. Monokróm boost üzemmódban tovább növeli a kép érzékenységet, ami ideális az alacsony zajszintű feltételek készítésére.

Jellemzők:

·         3m hosszú / 6 mm átmérőjű flexibilis kábel

·         A kábel joystick segítségével mozgatható, 120 °-ban tetszőleges irányba elfordítható végződéssel

·         A kábel végén LED-es világítás található, amely 120°-os látómezőt biztosít

·         Mozgó színes kép megtekinthető az 5,6 colos monitoron

·         Jpeg formátumú kép tárolható a Compact Flash kártyán, és laptop valamint adapter segítségével PCMCIA kártyán is.

·         A kép fényereje és a fókusz beállítható.

·         A berendezés rendelkezik BNC és S-video kimenettel

Üzemanyagcella működését bemutató oktató berendezés.

Hidrogénező berendezés fémüvegekben való hidrogéntárolás vizsgálatához

Nedvesedésmérő berendezés

Nyugvó csepp módszerrel való vizsgálatra alkalmas nedvesedésmérő berendezés. Magas hőmérséklet elérésére képes (1200°C), ellenállás fűtésű csőkemencés, cserélhető atmoszférájú eszköz.

Termofeszültségmérő berendezés

A mérőműszer egy mérést vezérlő és adatgyűjtő számítógépből, egy feszültségmérőből illetve a hideg és melegponti elektródákból áll. Meghatározható a vizsgált anyag Seebeck-együtthatója.

Biztonságtechnológiai labor

A Cohda ötödik generációs fedélzeti egysége (OBU), az MK5 egy kicsi, alacsony költségű, robusztus modul, amelyet úgy terveztek, hogy biztonságos és megbízható jármű-jármű (V2V) és jármű-infrastruktúra (V2I) kommunikációt tegyen lehetővé. Az egység utólagosan felszerelhető a járművekre az utólagos piaci bevezetés vagy a terepi kísérletek során. A járművek és az infrastruktúra közötti valós idejű adatcsere megkönnyítésével a kooperatív intelligens közlekedési rendszerek (C-ITS) kulcsfontosságú összetevőjeként szolgál, elősegítve a közúti biztonság, a forgalom hatékonyságának és a vezetés általános élményének javítását.

Műszaki adatok:

  • Kettős DSRC (IEEE 802.11p) rádió
  • Nagy teljesítményű processzor, amely Cohda szoftveralkalmazásokat futtat.
  • Globális navigációs műholdrendszer (GNSS), amely sávszintű pontosságot biztosít.
  • Integrált védelem
  • Hardveres gyorsítás
  • Hamisításbiztos kulcstárolás
  • Cohda firmware-rel ellátott NXP chipek
  • Támogatja a DSRC (IEEE 802.11p) és az Ethernet (100 Base-T) szabványt.

Mennyiség: 4 darab

Vector VT System (moduláris HiL teszt platform)

Az ECU funkcionális tesztelését olyan környezetben kell elvégezni, amelyet az ECU a valós járművel azonosnak érzékel. A kommunikációs hálózati kapcsolatok összekötése mellett az I/O-interfészeket is csatlakoztatni kell. A VT System modulok képesek az érzékelő és működtető jelek szimulálására, és lehetővé teszik a valódi érzékelő és működtető hardverek csatlakoztatását az ECU-hoz. Jelenlegi összeállításunk 10 modulból áll egy 19 hüvelykes asztali házban.

Telepített modulok:

  • A VT6060 valós idejű modul vezérli a VT rendszer hardverét és kezeli a valós idejű tesztek végrehajtását, így a felhasználó PC-je nem befolyásolja a tesztrendszer viselkedését.
  • Mérési és szimulációs modulok:
    • VT1004A – Kimeneteket biztosít az ECU számára, amelyek olyan működtető eszközökhöz csatlakoznak, mint például szervomotorok vagy lámpák.
    • VT2004A – Bemeneteket biztosít az ECU számára, amelyek a jármű érzékelőihez, például hőmérsékletszondákhoz vagy kapcsolókhoz csatlakoznak.
    • VT2848A – Akár 48 általános célú digitális I/O jelet biztosít, amelyek közvetlenül az ECU-hoz vagy a tesztpad más részeihez csatlakoznak.
  • Hálózati interfész modulok
    • VT2710 – Soros interfész modul, amely támogatja az autóipari (PSI5, SENT) és univerzális (SPI, I2C, UART stb.) soros kommunikációt.
    • VT6204 – CAN/LIN/FlexRay hálózati modul.
    • VT6306 – Ethernet hálózati modul Automotive Ethernet támogatással.
  • Egyéb modulok:
    • VT2832 – kapcsolómátrix modul
    • VT7900A – Bővítő modul
    • VTC8920B – Tápegységmodul

A VN8900 rendszer két fő hardverelemből áll:

VN8911 – Alapmodul integrált memóriával és processzorral a szimulációk és az időkritikus programrészek önálló működésben történő végrehajtásához. Tartalmazza az „Extended Real Time” (ERT) funkciót, amelyet a CANoe és CANape alkalmazások késleltetésének és determinisztikus működésének javítására terveztek. A szimuláció konfigurálása és kiértékelése egy átlagos PC-n történik (a CANoe-ban), míg a szimuláció és a teszt kernel végrehajtása az alapegységen (CANoeRT) történik. A két számítógép közötti kommunikáció USB-kábelen vagy Etherneten keresztül lehetséges.

VN8970 – Moduláris hálózati interfésszel rendelkező plug-in modul a FlexRay/CAN/CAN FD/LIN/J1708 buszok különböző kombinációinak eléréséhez és egy kiegészítő I/O csatornával analóg/digitális eszközök csatlakoztatásához.

Főbb jellemzők:

  • Valós idejű szimulációk és tesztfunkciók önálló végrehajtása.
  • Moduláris hálózati interfész rugalmas alkalmazkodást biztosít a mérési környezethez és a meglévő kommunikációs buszokhoz.
  • Párhuzamos hozzáférés több busz- és I/O-csatornához.
  • Kompakt méretének és robusztus kialakításának köszönhetően alkalmas a hordozható működésre.

Az alkalmazási területek közé tartoznak a rendszerszimulációk, a Simulink-el történő együttműködés, a fennmaradó buszok szimulációja, az átjárók megvalósítása, a tesztfuttatások (MiniHIL) vagy az adatmonitorozás.

A VC121-12 egy univerzális ECU, melyet autóipari fejlesztési célokra terveztek. Tartalmaz egy fő vezérlő egységet, egy alap rendszerlapkát (SBC) és egy biztonsági vezérlő egységet, valamint számos hálózati interfészt és I/O portot. Használható átjáróként vagy I/O-vezérlőként. Ideális prototípusok gyors fejlesztéséhez és kis sorozatban történő felhasználáshoz.

Műszaki adatok:

  • Fő vezérlőegység:SPC56EC64, 120/80 MHz, Dual-Core, 1.5 MB Code Flash, 4×16 kB Data-Flash, 192 kB RAM
  • Biztonsági vezérlőegységSTM8AF62, 16 MHz, 32 kB Flash, 2 kB RAM
  • Alap rendszerlapka: SBC MC33905
  • Hálózati csatlakozások6 x CAN, 2 x LIN, 1 x FlexRay, 1 x BroadR-Reach

A VCA0101 Breakout Box lehetővé teszi, hogy mérő- és kommunikációs berendezéseket egyszerűen lehessen csatlakoztatni a VC121-12-hez. Az összes táp-, bemeneti és kimeneti jelhez 4 mm-es laboratóriumi csatlakozókon keresztüli hozzáférést biztosít, a kommunikációs interfészek D-SUB9 aljaztokon keresztül érhetők el.

Vector VN7640

A VN7640 rugalmas interfészt biztosít a FlexRay, CAN FD, LIN (K-Line) és J1708 buszrendszerekhez USB vagy Ethernet kapcsolaton keresztül.

A különböző csatornakombinációknak köszönhetően a VN7640 ideális interfész laboratóriumi vagy fejlesztői munkaállomáshoz. Kompakt és robusztus kialakítása miatt mobil alkalmazásokhoz is alkalmas.

A VN5610A interfész lehetővé teszi az Ethernet adatfolyamok és CAN-események transzparens felügyeletét és naplózását minimális késleltetési idővel és nagy felbontású időbélyegekkel. Támogatja az általános (10BASE-T / 100BASE-TX / 1000BASE-T) és az autóipari 100BASE-T1 (OPEN Alliance BroadR-Reach) Ethernet szabványokat.

Alkalmazási területei közé tartoznak az egyszerű buszelemzések, az összetett fennmaradó buszszimulációk, valamint a rendszerdiagnosztika és az ECU-kalibrálás futtatása (pl. a CANoe.Ethernet segítségével).

 

A Raspberry Pi 4 Model B egy kompakt, egylapkás számítógép, amely ideális platform oktatási és kutatási célú kísérleti projektekhez. Kompakt formátumának, alacsony energiafogyasztásának és robusztus kialakításának köszönhetően könnyen hordozható és változatos környezetben is használható.

Linux-alapú operációs rendszert futtat, amely hozzáférést biztosít nyílt forráskódú szoftvereszközök és könyvtárak széles ökoszisztémájához, valamint gyorsabb és könnyebb programozást tesz lehetővé, mint a hagyományos mikrokontrollerek. Bár alapkonfigurációjában is hatékony vezérlő egység, a kiegészítő panelek, kijelzők és egyéb I/O eszközök támogatásának köszönhetően könnyen bővíthető és testreszabható.

Műszaki adatok:

  • 64 bites négymagos processzor
  • 4 GB RAM
  • Kettős kijelző támogatás
  • 2,4/5 GHz-es vezeték nélküli LAN
  • Gigabites Ethernet
  • Bluetooth 5.0
  • Raspberry Pi operációs rendszer (vagy Ubuntu Linux)

Mennyiség: 7 darab

A PiCAN 3 panel egy CAN busz interfész a Raspberry Pi 4 számára.

Műszaki adatok:

  • Microchip MCP2515 CAN-vezérlő
  • Microchip MCP2551 CAN adó-vevő
  • Csatlakoztatás D-SUB9 csatlakozón vagy csavarkapcsokon keresztül.
  • Integrált 3A-es kapcsolóüzemű tápegység, amely a Raspberry Pi-t is képes táplálni.
  • Programozás C vagy Python nyelven.
  • Könnyen telepíthető SocketCAN illesztőprogram.

Mennyiség: 3 darab

  • Virtual Crash
  • Vector DYNA4
  • Vector CANoe
  • Nyílt forráskódú szoftverek:
    • NS3 hálózati szimulátor

Járműdinamikai labor

Kormány és pedál robotokkal felszerelt tesztjármű. Berendezései segítségével alkalmas járműirányítási feladatok tesztelésére. Nagy pontosságú GPS-el felszerelve pályakövetési megoldások is tesztelhetők a jármű segítségével. Hátsó kerék meghajtásának köszönhetően a tapadási határhelyzet és a driftelés tesztelésére is alkalmas.

Fejlett Hajtáslánc labor

Cummins ISBe 170 30

4 literes közös nyomócsöves turbófeltöltött haszonjármű dízelmotor, LP és HP EGR rendszerrel, valamint intercoolerrel szerelve. A motor örvényáramú fékgéppel fékezhető, működésébe széleskörűen beavatkozhatunk. Alkalmas különböző motorikus és emissziós vizsgálatok, valamint hengernyomás indikálás elvégzésére.

3,9 kW-os elektronikus kommutációs motorral hajtott háromkerekű jármű. Az energia ellátást 12db sorba kötött 2,5V-os  és 3600F-os ultrakapacitású kondenzátor szolgáltatja. A létrejött 30V-os és 300F-os energiaforrás maximális terhelhetősége így 500A, maximális töltőárama pedig 750A. A rendszer képes energia visszatáplálásra. A járművön élettartamra irányuló kutatásokat végeznek.

Környezetérzékelési labor

Land Rover Evoque típusú mérőjármű, felszerelve az önvezető autózáshoz ismert szenzorok és rendszerek sokaságával.

  • iNAT-RQH-400x:
    • nagy pontosságú GNSS rendszer
    • RLG-alapú navigációs, földmérési és irányító rendszer
    • gyűrűs lézer alapú IMU, amely nagyon pontos mozgáskövetést biztosít GNSS jelvesztés esetén
  • Ouster OS2 LiDAR
    • 128 csatornás
    • V-FOV: ± 11.25°
  • Ouster OS0 LiDAR
    • 64 csatornás
    • V-FOV:  0 to -45°
    • 2 db
  • Seconx kamera
    •  4db – előre, oldalra és hátra
    • 120° H-FOV
    • IP69K
  • FLIR Blackfly S GigE kamera
    • hardwer trigger
    • 2MP szenzor
    • szélvédő mögötti elhelyezés
  • Choda MK5 OBU
    • idő szinkronizáció
    • NTP idő szerverként funkcionál a lokális hálózaton
  • Nvidia Drive PX2 platform
    • fedélzeti RTMaps keretrendszer a szinkronizált  adatok felvételéhez

Önvezető képeségekkel ellátott, átalakított tesztjármű. Kamera és lidar szenorokkal lett felszerlve, rendelkezik a jármű irányításához szükséges dSpace Autobox rendszerrel, valamint a ViL tesztek elvégzéséhez szükséges nagy pontosságú GNSS rendszerrel.

iNAT-RQH-400x: RLG Based Navigation, Surveying & Control Systems (0.001 °/sqrt(hr), 0.1…2 nm/h)

  • RLG-alapú navigációs, földmérési és irányító rendszer
  • GPS, GALILEO, Beidou, GLONASS rendszerek támogatása
  • Gyűrű lézeres IMU egység az elmozdulás mérésére a GNSS jel kimaradásának időtartalmára
  • Beépített NTRIP szolgáltatás az RTK korrekció biztosítására
  • PTP időszerver a mérőrendszer számára
  • Mennyiség: 1db
Imar iNAT M200 Small Light Weight MEMS Based Navigation, Surveying & Control System

  • GPS, GALILEO, Beidou, GLONASS rendszerek támogatása
  • MEMS alapú IMU egység az elmozdulás mérésére a GNSS jel kimaradásának időtartalmára
  • Mennyiség: 1db
Ouster OS2 Long Range LiDAR

  • 128 csatorna
  • Vertikális látószög: ± 11.25°
  • Egyenletes nyalábkiosztás
  • 240m-es hatótáv
  • Mennyiség: 2db
Ouster OS1 Mid-Range LiDAR

  • 64 csatorna
  • Vertikális látószög: ±22.5°
  • Egyenletes nyalábkiosztás
  • 120m-es hatótáv
  • Mennyiség: 2db
Ouster OS0 Close Range LiDAR

  • 64 csatorna
  • Vertikális látószög: 0° és -45° között
  • Horizont alatti nyalábkiosztás
  • 50m-es hatótáv
  • Mennyiség: 2db
SEKONIX NVidia Drive Camera

  • 1928 x 1208 Resolution (2.3M Pixel)
  • Optical format: 1/2.7-inch
  • 60° és 120° horizontális látószög
  • IP69K-es környezetállóság
  • Mennyiség: 12db
FLIR Blackfly S GigE

  • Hardveres triggerelési lehetőség
  • „Global shutter” képkészítés
  • 2MP–es képalkotó szenzor
  • Mennyiség: 30db
Thermal Imaging Detector: Boson™ – Uncooled VOx microbolometer

  • Pixel méret: 12 µm
  • Képfrekvencia: Full Frame (30 & 60 Hz selectable), 9 Hz opcionális
  • Felbontás: 640 × 512
  • FOV – Horizontális: 24°
  • Környezetállóság: IP67
  • Mennyiség: 2db
Smart Micro TRUGRD UMRR12 Radar

  • 24GHzes frekvenciasáv
  • 300m-es hatótáv
  • 0.5m-es pontosság
  • 12 szeparált sáv
  • 255 szeparált jármű
  • 100ms-os ciklusidő
  • Mennyiség: 12db

  • Mennyiség: 2db
Cohda MK5 DSRC eszköz

  • 10MHz-es sávszélesség
  • 3-27Mbps adatátviteli sebesség
  • 5.9GHz-es frekvencia sáv
  • Mennyiség: 5db

Kiterjesztett valóság alapú szemüvegek, valamint az azokhoz tartozó licenszek. Rendelkezésre áll továbbá 4db „base station”, aminek a szemüvegek térben való követése a feladata.

  • 1db Varjo XR-3

  • 2db Varjo XR-1 Developer Edition