Központi rendszer az automatizált járművek tesztelésének és működésének támogatásához

 

Projekt kódszáma: 2020-1.2.3-EUREKA-2021-00001
Projekt címe: Központi rendszer az automatizált járművek tesztelésének és működésének támogatásához

Támogatás forrása: Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap
Konzorciumvezető: Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Konzorciumi tag:
Robert Bosch Kft.,
Bimfra Tervező és Szolgáltató Kft.,
Budapest Közút Zrt.,
Magyar Közút Nonprofit Zrt.,
Magyar Telekom Távközlési Nyrt.
Projekt elszámolható összköltsége: 673 160 141 Ft (konzorcium szinten)
Támogatás összege: 495 538 602 Ft (konzorcium szinten)
Támogatás intenzitása: 73,613777%
Megvalósítás kezdete: 2021.09.01.
Fizikai befejezési határidő: 2024.08.31.
Projekt rövid bemutatása: A projekt célja egy olyan központi rendszeren alapuló közlekedési rendszer kidolgozása, amely a lekorszerűbb csúcstechnológiákat integrálva az infrastruktúrába kihelyezett szenzorok nyers és magasabb szintű adatait felhasználva támogatja az autonóm járművek tesztelését és üzemeltetését, különös tekintettel a környezetérzékelésre és a járművek központi irányítására. A projekt keretén belül elsődleges feladat egy ilyen központi rendszer kidolgozása és implementálása, amelyet kezdetekben a hálózatba kapcsolt automatizált járművekkel szoros összefüggésben különféle tesztek és funkciók validációjának támogatására fogjuk alkalmazni. Célunk, hosszú távú vízióként – a rendszer további fejlesztésével – a közlekedés üzemeltetésének és irányításának felhő alapú támogatása. Az autonóm járművek megbízható üzemeltetéséhez és irányításhoz nélkülözhetetlen a jármű környezetéről alkotott modell megléte, amelyet napjaink magasan automatizált járműveiben a jármű környezetérzékelő rendszere generál, amelyhez a saját szenzorain túlmenően egyéb külső forrásból érkező adatot is felhasznál. A projekt keretében kidolgozni tervezett felhő alapú rendszer elsődleges funkciójaként az automatizált járműveket támogató globális (statikus és dinamikus objektumokat is tartalmazó) környezeti modell valós idejű generálását tekintjük. A felhőben valós időben folyamatosan aktualizált környezeti modellt a járművek és az infrastruktúrába kihelyezett szenzorok által szolgáltatott nyers vagy magasabb szintű adatok fúziójával tervezzük előállítani a valóságot jól reprezentáló digitális iker formájában.