A BME Automated Drive Lab sikeres mérési kampánya a ZalaZONE tesztpályán!

A BME Automated Drive Lab sikeres mérési kampánya a ZalaZONE tesztpályán!

A BME Automated Drive Lab örömmel számolt be az AVL ZalaZONE Tesztpályán a Virtual Vehicle GmbH-val közösen végzett legújabb mérési kampányunk sikeres befejezéséről! Ezt az eredményt csapatunk és partnereink elkötelezettsége és szakértelme tette lehetővé.

A kampányunk több kulcsfontosságú célkitűzésre összpontosított. Az automatizált sávtartó rendszerek (ALKS) releváns szcenárióit teszteltük a jelenlegi szabványok szerint, validálási adatokat gyűjtöttünk a virtuális teszteléshez, és drónméréseket végeztünk a ZalaZone digitális ikerének fejlesztése érdekében. Emellett megvizsgáltuk a BME központi rendszerének teljesítményét, és összehasonlítottuk a járművön belüli észlelési adatokat a földi valós infrastrukturális adatokkal.

Ez a siker nem jött volna létre az együttműködő partnerek kiemelkedő hozzájárulása nélkül. Jakob Reckenzaun, Martin Kirchengast és Georg Nestlinger kiváló előkészítéssel és szakmai felügyelettel vezették a kampányt, és biztosították az automatizált vezetési funkciókkal rendelkező járművet. Rövid András, Vincze Zsolt és a BME Automated Drive Lab csapata a BME járművével vett részt, és központi rendszertechnológiát biztosított az automatizált jármű teszteléséhez. Stefan Ladstätter és Daniel Maurer a Joanneum Research Digital-tól biztosították az MQTT Backend szervert a terepi adatok és a környezeti adatok összevonásához.

Felbecsülhetetlen értékű támogatást kaptunk továbbá Tóth Bálinttól, Heé Áron-Mátétól és a TÜV Rheinland Csoporttól a szcenáriók kiválasztásában nyújtott szakértelmükkel és a TÜV járművel való részvételükkel. Leander Hörmann, Albert Pötsch és Hermann Daniel Ortbauer a Linz Center of Mechatronics GmbH-tól nagy pontosságú, valós idejű időjárásmérésekkel járultak hozzá. Kerekes Ervin és az AVL magyarországi csapata kiemelkedő támogatást nyújtott a mérőberendezések megszervezésében és biztosításában. Felix Zust a BERNARD Gruppe-tól fejlett kamerás infrastruktúra-érzékelőket biztosított, Bogár Beáta és Dobos Nóra a ZalaZONE InnoTech-től pedig a rendezvény hibátlan megszervezéséről gondoskodott.

Együtt számos tesztfuttatást végeztünk különböző helyzetekre, hogy az automatizált vezetési technológia határait feszegessük, biztosítva annak biztonságát és hatékonyságát. A kampány lezárultával csapatunk gondosan elemzi az adatokat, hogy az automatizált vezetési rendszerek jövőbeni fejlesztéseihez szükséges érdemi felismeréseket nyerhessen.

A kampány eredményei jelentős mérföldkövet jelentenek az automatizált vezetési rendszerek mindennapi életbe való integrálása szempontjából.